pozycjonowanie lokalne

Jaka jest specyfika lokalnych kampanii SEO?

Pozycjonowanie lokalne, na przykład takie, które jest przeprowadzane w Katowicach lub też w jakimkolwiek innym, polskim mieście, znacząco różni się od kampanii ogólnopolskich. Najbardziej podstawową kwestią i jednocześnie najbardziej oczywistą jest tutaj zasięg takiej kampanii- w przypadku SEO lokalnego dąży się do podniesienia pozycji danej strony w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe, ale w rankingach układanych dla użytkowników logujących się do sieci z danego obszaru. Tym samym, nie ma konieczności ponoszenia kosztów związanych z reklamą na cały kraj, jeśli taka nie ma swojego uzasadnienia. Pozycjonowanie stron o charakterze lokalnym często jest najlepszym wyjściem, najlepiej dopasowanym do potrzeb firmy.

Kto może skorzystać z takiej reklamy?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań. Pozycjonowanie lokalne, które przeprowadza się na przykład na Katowice to kampania idealna dla firm, które działają na terenie tego miasta, a jednocześnie- nie są w stanie obsługiwać zleceń i klientów z całej Polski. Tym samym, najbardziej zależy im na pozyskaniu klientów spośród mieszkańców tego obszaru. Przykładów takich przedsiębiorstw może być naprawdę wiele, warto zwrócić uwagę chociażby na różnego rodzaju lokale usługowe, gabinety kosmetyczne, zakłady fryzjerskie, lokalne butiki i sklepy, które nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej. Dzięki pozycjonowaniu firmy te mogą stać się znacznie popularniejsze i więcej osób może się dowiedzieć o tym, że w danej lokalizacji mają one swoją siedzibę.

Przykładową ofertę takiego pozycjonowania znajdziesz na https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo/katowice

Od czego się zaczyna takie pozycjonowanie?

Standardowo, każda kampania związana z pozycjonowaniem strony zaczyna się od wybrania odpowiednich słów kluczowych. Oferta świadczenia usługi jest dla każdej firmy przygotowywana indywidualnie. Nie można bowiem stworzyć jednego cennika, który mógłby obowiązywać wszystkie firmy. Tym samym, zaraz po zgłoszeniu się do agencji reklamowej, specjalista tam pracujący za pewne przygotuje dla nas taką ofertę wraz z wyceną fraz. Pozycjonowanie jest świadczone w ramach zawieranej pomiędzy stronami umowy. Istnieją dwie możliwości naliczania opłat za tę usługę. Pierwszym modelem płatności jest ten uzależniony od efektów. Oznacza to, że każda z fraz zostaje wyceniona poprzez określenie maksymalnej kwoty, jaką trzeba będzie za nią zapłacić w miesiącu w momencie, kiedy strona znajdzie się na tę frazę w top10 przez wszystkie dni w miesiącu. Natomiast w przypadku tych dni, kiedy strona w top10 nie jest obecna- nie nalicza się opłat i kwota staje się proporcjonalnie niższa.

Drugim, alternatywnym modelem jest ten związany z płatnościami abonamentowymi. Tutaj, każda fraza otrzymuje swoją cenę i niezależnie od efektów, jest to stała kwota miesięczna do zapłacenia agencji za prowadzone działania. Oba modele płatności mają swoje zalety- wiele zależy od tego, jak rozległa i szeroko zakrojona będzie taka kampania. Na pewno warto zgłosić się do wybranej agencji i poprosić o przygotowanie takiej oferty, która pozwoli się nam zorientować w realnych kosztach.